مكن تعبئة السكر ماركة المهندس منسي

مكن تعبئة السكر ماركة المهندس منسي

مكن تعبئة السكر ماركة المهندس منسي
مكن تعبئة السكر ماركة المهندس منسي

العميل: سلام عليكم

المهندس منسي: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

العميل: كيف حالك يا باش مهندس

المهندس منسي: أهلاً بيك

العميل: هوه شركة المنسي المكن بتاعها بتاع تعبئة السكر

المهندس منسي: آه

العميل: هوه حضرتكم ليكم فرع في بلبيس في الشرقية

المهندس منسي: لا

العميل: أمال فين حته

المهندس منسي: إحنا في القاهرة

العميل: طيب إحنى عايزين مكنة اللي هي تعبئة الأكياس الكيلوهات دي

المهندس منسي: آه…

العميل: طيب نجيلكم إزاي، وأسعاركم إيه

المهندس منسي: إحنا تيجي تنورنا في أي وقت إحنا موجودين

العميل: طيب هي المكنة لها إمكانيات ولا بسعر واحد؟

المهندس منسي: مش فاهم يعني إيه؟

العميل: يعني المكنة بتتركب الرول وبتشتغل على طول ولا…

المهندس منسي: آه بتركبلها الرول وهي بتشتغل على طول، أتوماتيك كاملة

العميل: عامله كام يا بيه؟

المهندس منسي: يعني 0 جنيه مصري

العميل: آه… ومفيش أقل من كده… وبتجيب كام طن في الساعة؟

المهندس منسي: دي بقى حسب الخامة بتاعتك اللي إنت هتركبها عليها، يعني ممكن تعمل 2.5 طن، وممكن تعمل 3 طن، وممكن تعمل 4 طن براحتك، الخامة نفسها اللي إنت هتركبها عليها هي اللي هتحددلك السرعة الإنتاجية

العميل: آه… طيب وهي مصري ولا نوعها إيه؟

المهندس منسي: دي ماركة ماركة براند

العميل: آه…

المهندس منسي: ماركة المهندس منسي يعني كنا بنصنع الأول هنا، وبعد كده الناس هنا لقيناهم مش عايزين يشتغلوا، فاضطرينا نعمل إيه؟؟ نصنع قطع الغيار بره مصر ونجمعها

العميل: آه… وضمان كام سنة يا بيه؟

المهندس منسي: ضمان لمدة سنة ضد عيوب الصناعة، و5 سنين توفير قطع الغيار لحساب العميل

العميل: آه… خلاص ماشي يا أستاذ، إحنا إن شاء الله في أقرب وقت إحنا إن شاء الله بنجري على السجل التجاري ونقطع من المصنع ونيجي

العميل: طيب انا لو جيت دفعنا الفلوس توصل بعد كام يوم؟

المهندس منسي: هتخودها في إيدك وإنت ماشي

العميل: يعني لو دفعنا الفلوس هأخودها في إيدي وإنت ماشي والمهندس يجي يركبها

المهندس منسي: آه… بس هوه العدد اللي عندنا دلوقتي محدود، يعني إلحق، لأنه الدولار عمال يطلع وإنت بقى لسه هتقعد السجل اللي مش عارف أقعد بقى براحتك…

العميل: لا…

المهندس منسي: الدولار عمال يزيد والأسعار هتزيد وإنت حر، أنا عارف الناس الشراقوة ناس طيبة

العميل: الله يصلح حالك، الله يصلح حالك..

المهندس منسي: إنت حر، إنما إنت ما تعرفش المهندس منسي؟

العميل: أنا جايب الرقم الواتس ده من على اللي هوه ده وكلمت حضرتك

المهندس منسي: يا عم لأ اسأل على شركة المهندس منسي دي شركة كبيرة يعني، مش شركة صغيرة

العميل: خلاص ماشي يا أستاذ، ماشي يا بيه

المهندس منسي: ماشي يا بيه

العميل: وحضرتك إنت اللي هترد على الواتس ولا المهندس منسي

المهندس منسي: لا أنا هبعتلك… أنا المهندس منسي معاك، أنا هبعتلك دلوقتي تليفون المبيعات

العميل: خلاص الله يصلح حالك يا هندسة

المهندس منسي: هبعتهولك في رسلة عشان تتابع معاهم

العميل: الله يصلح حالك يا هندسة، الله يبارلك يا بيه

المهندس منسي: ماشي يا غالي

العميل: ماشي يا بيه في سلامة الله